Języki

Języki obce, a zwłaszcza język angielski, to podstawowe narzędzie do komunikacji z osobami z innych krajów, zdobywania wiedzy, swobodnego podróżowania, a także odnajdywania się w kulturze, życiu codziennym a w przyszłości zawodowym.

Mając to na uwadze prowadzimy zajęcia językowe w naszej szkole tak, aby uczniowie i absolwenci mogli używać go swobodnie i skutecznie się komunikować. Prowadząc zajęcia z najmłodszymi dbamy o zapewnienie im nauki przez zabawę, śpiew i ruch.

Starszych zachęcamy do nauki proponując nowe i ciekawe sposoby na zainteresowanie się językiem angielskim, np. łącząc poznawanie go z nowoczesnymi technologiami. Wyszukujemy wartościowe narzędzia, które motywują uczniów do samodzielnego działania, a poprzez to do samorozwoju.

Język angielski to podstawa.

Naszym celem jest, aby była trwała, solidna i dająca możliwość do dalszego rozwoju każdego ucznia i uczennicy.

Działania i sposób realizacji:

Language immersion – zanurzenie językowe, czyli stały kontakt z językiem obcym. Powoduje łatwe przyswajanie słownictwa, codziennych zwrotów, mimowolne zapamiętywanie wyrażeń i całych zdań, które następnie są przywoływane z pamięci i wykorzystywane przez uczniów w odpowiedniej sytuacji.

Total Physical Response – metoda reagowania całym ciałem, stworzona przez psychologa dr Jamesa Ashera, jako pomoc w uczeniu się języka obcego, zwłaszcza dla dzieci. Metoda ta została oparta na założeniu, iż proces uczenia się, czyli rozwijania umiejętności słuchania i rozumienia ze słuchu musi zostać wsparty poprzez zaangażowanie całego ciała, a więc jego ruch.

Dlatego celem tej metody jest zaangażowanie w proces uczenia się wszystkich zmysłów, a więc słuchu, wzroku, dotyku, a nawet węchu, co stymuluje naturalny proces przyswajania wiedzy. Nauczyciele stwarzają więc w czasie lekcji wiele sytuacji, w których dzieci mają za zadanie reagować-odpowiadać „ruchem ciała”. Działania te mają charakter zabawowy, ułatwiają skuteczną naukę i jednocześnie powodują spożytkowanie energii, co pozwala skupić się na innych aktywnościach.

Story time – w czasie zajęć dzieci poznają klasykę literatury światowej, czytając wersje przygotowane specjalnie z myślą o osobach uczących się języka obcego. W ten sposób poznajemy słynną historię np. Ebenezera Scrooga, Piotrusia Pana, Odyseusza czy Robin Hooda.

Speaking skills – komunikowanie się w języku angielskim, ćwiczenie dialogów, odgrywanie scenek ma na celu oswojenie z sytuacją, którą każdy spotka w życiu. Dlatego ćwiczymy tę umiejętność rozpoczynając od prostego reagowania (dzieci młodsze), aż po udział w dyskusji, w której dwie strony zajmują stanowisko i próbują się wzajemnie przekonać do własnych racji. W czasie zajęć stosujemy też elementy dramy angażujące uczniów w lekcję, rozbudzające ciekawość i przełamujące lęk przed mówieniem w obcym języku.

Culture Corner – projekty, które otwierają na świat. Chcemy przygotować naszych uczniów do swobodnego poruszania się we współczesnym świecie. Do tego konieczna jest wiedza na temat innych krajów, osób, kultur. W czasie zajęć uczniowie poznają więc elementy historii, święta i tradycje oraz informacje na temat życia codziennego, zwłaszcza w UK i USA.

Penpals – korespondencja z rówieśnikami z innych krajów. Nic tak nie motywuje do działania-uczenia się, jak prawdziwy kolega/koleżanka, z którymi można się porozumieć tylko po angielsku. Dlatego z wielkim powodzeniem realizujemy projekt wymiany listów z uczniami z zagranicy.

Language Special Days – angielski wykorzystujemy też do wspólnego świętowania i zabawy w szerszym, niż klasa, gronie. Tradycją jest wspólne kolędowanie klas starszych w języku angielskim (Christmas Carols’ Day), konkurs wiedzy o UK, USA, Hiszpanii i Niemczech (International Quiz Day), a także przedstawienia teatralne w języku angielskim i niemieckim. Od kilku lat organizujemy Międzyszkolny Festiwal Piosenki Anglojęzycznej Microphone Star.

World Magazine Club – kontakt z żywym słowem pisanym, artykuły poruszające aktualne tematy, nowinki ze świata muzyki, filmu, sportu, mody i technologii. To wszystko jest możliwe dzięki stałej prenumeracie czasopism językowych wykorzystywanych w czasie zajęć. Pomagają one uczyć się języka jakby mimochodem, przy okazji odkrywania ciekawostek z życia codziennego Brytyjczyków i Amerykanów, czytania o idolach popkultury i ciekawych miejscach.

English Art – zdobytą wiedzę warto utrwalać i prezentować w ciekawy i miły dla oka sposób. W tym celu uczniowie wykonują plakaty, lapbooki, tworzą prezentacje multimedialne i nagrywają krótkie filmy, które następnie prezentują przed innymi. Utrwalają umiejętności językowe i jednocześnie doskonalą sztukę prezentacji siebie i swojej pracy.

English on the Internet – internet to kopalnia wiedzy i narzędzi do nauki języka angielskiego. Każde należy jednak dokładnie sprawdzić, aby można było zaoferować je uczniom. Właśnie z takich korzystamy regularnie, a są to m.in. strony edukacyjne British Council, aplikacje: Quizlet, Kahoot, LearningApps, program Pixton (do tworzenia komiksów), Quizizz (sprawdzanie wiedzy w formie quizów wiedzy online) czy Lyricstraining (wpisywanie tekstów piosenek ze słuchu). Prowadzący zajęcia językowe regularnie uczestniczą w szkoleniach na temat wykorzystania nowoczesnych technologii w nauczaniu oraz szukają inspiracji do wykorzystania zasobów internetu w czasie zajęć z dziećmi.

CLIL (Content and Language Integrated Learning) – jest to system jednoczesnego, zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego. Pozwala już od najmłodszych klas uczyć się angielskiego i jednocześnie poznawać świat. Najmłodsi poznają tajemnice mieszania barw ćwicząc ich nazywanie, nieco starsi poćwiczą matematykę, a najstarsi poznają np. budowę oka. CLIL jest metodą używaną powszechnie w krajach europejskich, rekomendowaną przez Komisję Europejską.

Language Groups – uczniowie starsi, gimnazjaliści i licealiści zajęcia językowe realizują w grupach uwzględniających poziom ich umiejętności dzięki czemu osiągają bardzo wysoki poziom komunikacji językowej.

The English Theater Company – starsi uczniowie regularnie odwiedzają szczególny teatr w Warszawie, gdzie mogą obejrzeć specjalnie do nich kierowane spektakle. Są one wybierane spośród przedstawień prezentowanych na Festiwalu Teatralnym w Edynburgu. Dzięki temu oglądający mają kontakt z żywym językiem i naturalnym akcentem, a przy okazji poznają spektakle o wysokim poziomie artystycznym i literackim.

Na oglądaniu się jednak nie kończy, bo kolejnym krokiem jest przygotowywanie przedstawień przez samych uczniów. Młodzi aktorzy próbują więc swoich sił i chętnie występują na szkolnej scenie.

English Skills – certyfikaty – przygotowanie do egzaminów Cambridge. Przygotowujemy uczniów do egzaminów językowych Cambridge: Young Learners Starters, Movers, KET, PET for Schools oraz FCE for Schools jak również CAE oraz IELTS Posiadamy status Cambridge English Preparation Centre.

donation

PSPO jest Organizacją Pożytku Publicznego

Zapraszamy do przekazania 1,5% podatku na działalność edukacyjną naszego stowarzyszenia.

KRS: 0000050337
Nr konta: 33 1050 1025 1000 0024 3428 8409

Wypełnij PIT przez internet i przekaż 1,5% podatku

Szanujemy Twoją prywatność Polskie Stowarzyszenie promocji Oświatowych Oddzial I szanuje i przestrzega prawa do prywatności. Informacje o tym, w jaki sposób informacje są gromadzone, przetwarzane i wykorzystywane oraz w jaki sposób PSPO Oddział I dba o ochronę danych osobowych znajdują się na stronie Polityka Ochrony Danych Osobowych Więcej informacji o plikach cookies i ich funkcjonowaniu znajdziesz w naszej Polityce prywatności. Pamiętaj, że możesz zmienić ustawienia przeglądarki w zakresie korzystania z plików cookies. Informacje na ten temat znajdziesz w instrukcji Zarządzania plikami cookies. View more
Accept